Forum forum Republiki Narodów  sojuszu graczy Travian3 Strona Główna forum Republiki Narodów sojuszu graczy Travian3
Krótki opis Twojego forum [ustaw w panelu administracyjnym]
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Usprawnienie produkcji surowców

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum Republiki Narodów sojuszu graczy Travian3 Strona Główna -> Propozycje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marius Gajus
Administrator



Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:57, 20 Maj 2007    Temat postu: Usprawnienie produkcji surowców

Gdzieś na innym forum przeczytałem że dobrym rozwiązaniem w sojuszu jest specjalizacja w jednej dziedzinie produkcji. Np jeden gracz zwiększa produkcję drewna, drugi gliny a trzeci żelaza itd. Potem poprzez handlarzy wymieniaja się surowcami. Wiadomo że jak rozbudowywujesz tylko jeden surowiec szybciej osiagasz poziom do postawienia np huty stali i zwiększsz tym samym wydobycie o 25 %. Może ktoś coś wie więcej na ten temat, albo zada sobie trochę trudu i poprzeglada fora i instrukcje w tym temacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ushe




Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:19, 20 Maj 2007    Temat postu:

No właśnie też mi się wydaje że taki system byl całkiem nie głupi i pozwolil by nam na szybki rozwój. trzeba bedzie tylko na spokojnie obsadzic "specjalizacje" Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marius Gajus
Administrator



Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:27, 20 Maj 2007    Temat postu: Cytat z forumgłównego na temat produkcji

-----------------
STANDARDOWA OSADA
-----------------

Jest to osada posiadajaca 6 pol ze zbozem i po 4 kazdego innego typu.

Jesli rozbudujemy jedno pole do poziomu 10, reszte majac na poziomie 5, otrzymamy przyrost 373/h, a wydamy na to 104625 surowcow.

Porownywalny koszt posiada rozbudowanie wszystkich pol do poziomu osmego. Otrzymamy produkcje 400/h, a wydamy na to 88820 surowcow.

Wynika z tego, iz do poziomu osmego bardziej oplaca sie rozbudowywac wszystkie pola rownomiernie. Inaczej wydamy wiecej surowcow na mniejszy zysk niz moglibysmy osiagnac przed rowna rozbudowe.

Pojdzmy teraz krok dalej.

Jesli rozbudujemy wszystkie pola z poziomu 8 na poziom 9, wydamy na to dodatkowe 60500 surowcow i osiagniemy przyrost rowny 180 wzgledem ostatniej produkcji (w sumie da 580/h).

Jesli zas rozbudujemy jedno pole do poziomu 10, wydamy na to 69230 (doliczajac koszt budynku pomocniczego) i zwiekszymy produkcje o 225 (do wartosci 625/h).

Poniewaz rozwiazania sa korzystne w roznych aspektach, zrobmy z tego miarodajna wartosc. Podzielmy przyrost produkcji przez koszt jej uzyskania (dla zmniejszenia wartosci po przecinku, pomnozmy oba wyniki przez 1000).

1x10 i 3x8 to oplacalnosc rowna 3,25.
4x9 to oplacalnosc rowna 2,97.

Wynika z tego, ze po osiagnieciu poziomu 8. na wszystkich naszych polach danego surowca, nalezy jedno z nich doprowadzic do poziomu 10. i rozpoczac budowanie "wspomagacza".

Kolejnosc rozbudowy dla zrownowazenia powinna wygladac nastepujaco:

Wszystkie pola wszystkich surowcow na lvl8.
Jedna glina na lvl9.
Jedno drewno na lvl9.
Ta sama glina na lvl10.
To samo drewno na lvl10.
Budynek pomocniczy gliny.
Budynek pomocniczy drewna.
Jedna kopalnia zelaza na lvl9.
Ta sama kopalnia zelaza na lvl10.
Budynek pomocniczy zelaza.

Zelazo na koncu dlatego, ze do rozbudowy wioski potrzeba go najmniej. Do budowy jednego pola gliny, jednego pola zelaza i jednego pola drewna z poziomu 8 na 10 potrzeba:

35535 drewna.
35535 gliny.
25840 zelaza.

Glina na poczatku, gdyz do rozwoju kopalni gliny potrzeba mniej drewna (12920) niz gliny do rozwoju lasu (16155).

--------------------------------------------------------------------------------


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum Republiki Narodów sojuszu graczy Travian3 Strona Główna -> Propozycje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin